1991 Golf 2 - UK spec

• Hallo, ich bin aus England und ich bin neu in diesem Forum. Ich habe eine 1991 Golf 2 Driver, dass ich jeden Tag benutzen, ich habe auch eine 1982 Golf 1 GTI, die ich wiederherstellen.

Hier sind ein paar Bilder von meinem Golf, ich habe es fast 1 Jahr und ich bin vertauschen die vorderen Sitze pasadena diejenigen, weil wir nicht bekommen, sie hier in Großbritannien.

Entschuldigung für mein schlechtes Deutsch, Ich google translate :)

• Von mir dann dieser stelle ein Herzliches Welcom im Forum.
    Ersatzteile Könntet ihr über Ebay bekommen oder ihr Sucht etwas im Forum.

mfg basti

• uih hi ho

also schlecht sieht der net aus sogar sehr gut erhalten auch beim lack.

dann immer schön ordentlich pflegen auch als alltagsauto.

nebenbei schöne kulisse auf dem 2ten bild

Golf 2 1.8L (RP)mit 7,5l/100km Verbrauch, ausfahrbaren heckspoiler, Golf 4 climatronic usw usw ^^

Ich dachte ich könnte auch so tuen als wäre ich einer von diesen Taubstummen oder nicht? - GitS SC "der lachende mann"

Wat will ich mit nen Mercedes? Mein Subaru hat 6!! Sterne! ;D

• Danke, habe ich Unterbodenschutz es über Weihnachten, um es für weitere 20 Jahre :) ich spare auch ersetzen Sie abgenutzte Teile durch neue ersetzen.

@ golf2gl - ich Teile aus ebay.co.uk und ebay.de. Aber ich bin kämpfen, um unteren Teil des pasadena Platz zu finden, um die Rückenlehnen ich passen. : (

@ GTI.16V. Mein Golf 1 ist ein 1982 1,8 gti es 175.000 Meilen getan hat (280,000 Kilometer) Ich habe ein Build Thread auf mk1oc zeigen, was Arbeit, die ich getan habe - http://vwgolfmk1.org.uk/forum/index.php?page=topicview&id=your-mk1-golfs_2%2Fthe-little-gti-82-mars

Ich habe etwa 90% des Teils, um es jetzt wieder aufzubauen. Ich Teile von Großbritannien, Holland, Deutschland.

Hier ist ein paar Bilder von meinem golf 1 für Sie. Es ist nur eine leere Hülle jetzt, während daran gearbeitet wird.

• Welcome onboard!

Your MK2 has a really nice color! Seems to be in a really good condition!
    I love the rims on the golf next to yours on the 3rd picture.

Your MK1 needs a lot of work! But once its finished you will see it was worth the work and everyday you see your dream! :D 
    Hope you'll remake that beautiful red paintjob!

• Also a very warm welcome from the Team :]

You've got really nice cars, and as it was already said your MKII is in really good condition 8o 
    and your MKI will be worth the work.

One suggestion, write in english, this google-Translator isn't that good. Most of the users here can read in english, and if you will write in a simple way it will also be understood!

Der Unterschied zwischen etwas, was möglicherweise kaputtgehen könnte, und etwas, was unmöglich kaputtgehen kann, besteht darin, dass sich bei allem, was unmöglich kaputtgehen kann, falls es doch kaputtgeht, normalerweise herausstellt, dass es unmöglich zerlegt oder repariert werden kann. :whistling:

• makes it easier for me writing in English.

Think so :D

And writing in Englich will provide us with a lot of pictures and informations regarding your rebuild :wink:

Der Unterschied zwischen etwas, was möglicherweise kaputtgehen könnte, und etwas, was unmöglich kaputtgehen kann, besteht darin, dass sich bei allem, was unmöglich kaputtgehen kann, falls es doch kaputtgeht, normalerweise herausstellt, dass es unmöglich zerlegt oder repariert werden kann. :whistling:

• Hi and welcome on board.

Thank you for sharing your experiences regarding your MK1 project with us.
    That really remembers me of the old days, when a "new" used GTI had to be
    welded nearly every time to pass the MOT.
    In times of rust prevention and ten year warranties you hardly see a work like
    this .... damn .... what a TON of time you had/have to invest.
    I also owned a 82 MK1, same color, still miss it :)
    Just woke up the other night, dreamed i had stored it in a barn somewhere,
    but unfortunately --- no,i didn't.

• Thank you.
    I thought I would show you all some pictures of inside of my mk2. I have a G60 leather steering wheel, Kamei gear knob, Vortex mats, not fitted yet a but I have a period Kenwood radio to go in. Been trying to locate 2 front pasadena sport seats (picture 2) but I can't find the bottom parts, so if anyone knows where I can get 2 bases or full front seats that would be really great

start of new seats :) just need to get the bases

• I went to a local show at Easter and put my car on display so I thought I would post some up to date pictures of my car.
    I had the rear panel painted and have now found a full set of Pasadena seats which are being repaired.

I might start another thread on my mk1 in the mk1 section.

At show-

Went for a drive a few weeks ago-

• Also a warm Welcome from me :D

The first thought i have if i saw your MK2 "Hmm Nice .. What a Beauty"

This Kind of Shape/Condition is really rare this times.

I hope you will bring us more Stuff about you Way with your Golf's.

And the Best thing about it is, it is most likely in Stock Condition - thats the way the Scene around the MK2 goes.

• I have finished and fitted the pasadena seats into my Golf. Also I have a new set of wheels: BBS RM's, they need painting and building back up but the mk1 is my priority right now.

seats, both height adjustable-

wheels-

mk1 now-